Czy istnieje w Polsce szkoła magii?
Wykresy w pracy licencjackiej są jej nieodłączną częścią. To one, obok obrazków, wśród ciągłego tekstu rzucają się w oczy wszystkim, którzy ją czytają czy przeglądają. Jak je stworzyć, by były jasne i czytelne, a przede wszystkim estetyczne – podpowiadamy w niniejszym artykule.
Poniższe opracowanie dotyczy programu Microsoft Office (Word + Excel).
1. Otwórz arkusz kalkulacyjny. Następnie wpisz w niego dane, z których planujesz zrobić wykres.
2. Zaznacz wszystkie kolumny oraz wiersze, których wartości mają się znaleźć w zestawieniu, po czym na górnym pasku narzędzi odnajdź polecenie WSTAW.
3. Kolejnym krokiem będzie wybór rodzaju wykresu. Program proponuje nam wiele opcji – wykresy kołowe, kolumnowe, punktowe, warstwowe, słupkowe i wiele wiele innych.
Jeśli już podejmiesz decyzję dotyczącą stylu i wyglądu zestawienia – program wygeneruje gotowy wykres.
Korzystając z polecenie WKLEJ SPECJALNE masz pewność, że jeśli dokonasz zmian w arkuszu kalkulacyjnym, czy edytujesz w jakikolwiek inny sposób dany wykres – zmiany te pojawią się również w Twoim arkuszu tekstowym. Jeśli nie pojawią się automatycznie – wystarczy nacisnąć prawym przyciskiem myszy na wykres w Wordzie oraz wybrać opcję AKTUALIZUJ ŁĄCZE.
Jeśli chcesz coś zmienić w wyglądzie wykresu czy ustawieniu jego osi, jest to oczywiście możliwe.
Wykresy w pracy licencjackiej są jej nieodłącznym i bardzo ważnym elementem. Warto więc wiedzieć, jak tworzyć i wstawiać je poprawnie jeszcze zanim rozpoczniemy jej pisanie.