Jak otworzyć własne studio tatuażu?

by ObyNa3.pl

Studio tatuażu to bardzo ciekawa i satysfakcjonująca praca. Jeśli chcesz otworzyć taki biznes, w tym artykule znajdziesz wszystko co musisz o tym wiedzieć.

Formalne kroki, które musisz zrobić

Salon tatuażu zakłada się dokładnie tak samo jak każdą inną działalność gospodarczą. Mówimy tutaj o rejestracji w Urzędzie Miasta bądź gminy, która jest darmowa. Wybierając się do urzędu należy:

  1. Przygotować wniosek CEIDG-1 osobiście bądź przez internet. Taki wniosek to jednoczesny wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, po którym otrzymujemy numer REGON i NIP. I zostajemy zgłoszeni do ZUS-u i Urzędu Skarbowego. 
  2. Złożyć w ciągu 7 dni od daty rozpoczęcia działalności druk ZUS ZUA lub ZUS ZZA.

Oprócz tego przed rozpoczęciem pracy w lokalu konieczne jest uzyskanie zgody od inspektora sanitarnego. Przepisy i wymogi Sanepidu określa dyrektywa 852/2014.

Studio tatuażu i jego koszty

Koszty otwarcia własnego salonu tatuażu mogą się różnic w zależności od wyposażenia, lokalu, oferowanych usług i liczby zatrudnionych osób (jeśli takowe będą). Jednak najwięcej pieniędzy idzie na tzw. adaptacje lokalu do wymagań sanitarnych, bo około 40-50 tysięcy złotych. Kolejny koszt to niezbędny, profesjonalny sprzęt oraz wszystkie inne potrzebne akcesoria (tusze, igły, kosmetyki). Nie bez znaczenia jest też sam wystrój lokalu, bo dla klientów jest to też ważny aspekt. Kalkulując wszystko trzeba też wziąć pod uwagę wszystkie wydatki związane z samym prowadzeniem działalności, czyli podatki, ZUS, księgowość czy reklamę. Warto napewno mieć nadprogramowe fundusze na okres, w którym biznes będzie rozwijał zanim zacznie przynosić porządne pieniądze.

Co ciekawe dla osób, które chcą otworzyć swój pierwszy biznes jest możliwość uzyskania dofinansowania w wysokości 20 000 tysięcy złotych z Urzędu Pracy. Taka dotacja jest bezzwrotna! 

Co dalej po otwarciu lokalu?

Po zarejestrowaniu działalności i wyposażeniu lokalu należy skupić się na odpowiedniej i skutecznej reklamie, czyli stronie marketingowej. Warto skorzystać ze wszystkich możliwych ścieżek, jednak najskuteczniejsza to napewno internet, a dokładnie social media jak Instagram lub Facebook. W taki sposób z łatwością można zaprezentować swój lokal, wykonywane usługi i talent potencjalnym, zainteresowanym klientom. Taką reklamą jesteśmy w stanie dotrzeć do wielu osób, bez konieczności rozdawania ulotek. A samo przesyłanie profilu Twojego salonu tatuażu to zaledwie dwa kliknięcia w kilka sekund!